Band tussen werkgever en werknemer

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je bij een bepaald bedrijf werkt. Het kan een bedrijf zijn met een product waar jij affiniteit mee hebt, je kent er veel mensen of het salaris is gewoonweg goed te noemen. Wat misschien wel het belangrijkste is in je professionele leven is het plezier hebben in wat je doet. Wanneer je iets doet waar je plezier in hebt is het ook waarschijnlijker dat je iets doet waar je goed in bent. Er zijn natuurlijk verschillende soorten plezier te benoemen. Naast het successen behalen in je werk is ook de sfeer belangrijk voor het hebben van plezier. Je kunt heel goed zijn in wat je doet maar als alles eromheen minder zul je ook minder plezier hebben.

 

Wanneer jij een bepaalde bezigheid moet uitvoeren stop je hier natuurlijk de nodige energie in. Je investeert tijd en moeite in bijvoorbeeld een groter project. Je wilt dan natuurlijk ook een bepaald rendement zien, dit zorgt namelijk weer voor extra plezier. Wanneer iemand iets met plezier doet, doet diegene het ook vaak met passie en zal hij of zij net dat beetje extra geven wat nodig is om een goed resultaat te behalen.

 

Het is wel belangrijk je personeel de ruimte te geven en dus een bepaalde vrijheid. Een gedwongen omgeving werkt averechts. Als werkgever is het daarom belangrijk goed het verschil te zien tussen dringend en belangrijk. Iets kan heel dringend zijn bijvoorbeeld maar wel minder belangrijk. Andersom hoeft iets belangrijks ook weer niet heel dringend te zijn. Voor iedere werknemer is wat belangrijk is weer ander. Door dingen, zoals de urenadministratie, door de werknemer zelf in te laten vullen bouw je ook een bepaalde vertrouwensband wat weer een gevoel van vrijheid geeft. Een goede vertrouwensband tussen werkgever en werknemer is goud waard.

 

Het is ook belangrijk een goede personeelsplanning te hebben. Wanneer jij de juiste mensen op het juiste moment op de juiste plek hebt zitten zal dat veel goed doen voor je bedrijf.

 

https://www.mysolution.nl/nl-NL/Home