Onderzoek wijst uit dat Nederlanders per dag twee uur op social media zitten. Geen wonder dus dat steeds meer bedrijven dit medium gebruiken om hun doelgroep te bereiken. Wil ook jij social media inzetten als onderdeel van jouw marketingplan? Lees dan snel verder. Wij vertellen je hier graag meer over en leggen uit wat een online marketing bureau voor jouw bedrijf kan betekenen.
Wat zijn de voordelen van social media?Adverteren via social media biedt diverse voordelen. Zo vergroot je online relatief eenvoudig je naamsbekendheid, heb je een groot bereik en kun je de resultaten eenvoudig monitoren. Daarnaast zijn de mogelijkheden eindeloos en kun je ook met een klein budget interessante campagnes opzetten. Tot slot kun je je vrij direct richten op je doelgroep. Iets wat met traditionele marketing strategieën (zoals de ouderwetse huis-aan-huis-folder) vaak een stuk lastiger gaat.
Hoe ga je te werk?Een goed marketingplan bestaat uit meerdere onderdelen. Eén daarvan is het bepalen van de doelgroep. Aan de hand van jouw doelgroep, kies je een social media kanaal die hier het beste bij aansluit. Stel, je hebt een zeer brede doelgroep. Dan is adverteren op social media met een groot bereik (zoals Facebook of Youtube) erg interessant. Is jouw doelgroep een stuk jonger? Dan zijn Instagram of TikTok wellicht geschikter. Nadat je een kanaal hebt gekozen, bedenk je welke boodschap je wilt overdragen. Uiteraard is het hierbij altijd van belang om op te vallen.
Wat kan een online marketing bureau voor jou betekenen?Niet iedereen is even bekend met social media en het adverteren via deze kanalen. Een online marketing bureau helpt je in dit geval graag met het opzetten van een plan. Zo kan een online marketing bureau adviseren over welke kanalen je het beste kunt gebruiken, helpen bij het ontwerpen van social ads die écht opvallen en posts en blogs voor jouw bedrijf schrijven. Informeer dus zeker naar de mogelijkheden als jij jouw bedrijf online op de kaart wilt zetten! |
