VoIP technologie voorspellingen voor 2019 en later bij Callcenters

Naarmate het digitale tijdperk zich verder ontwikkelt, zal de wereld van callcenters nog dynamischere revoluties meemaken. Omdat elke callcenteromgeving complex is volgens de tools en technologieën die ze gebruiken. Naarmate klanten hun behoeften en verwachtingen blijven uitbreiden, veranderen ook de verantwoordelijkheden van callcenters snel na verloop van tijd. Hetzelfde gebeurt nu met de technologie die de manier waarop callcenters werken radicaal verandert.

Hier zijn enkele voorspelde technologieën voor callcentertechnologieën die de sector kunnen helpen efficiënter te groeien.

 

Meer organisaties zullen het belang gaan inzien:

De enorme toename in populariteit van digitale interacties betekent in feite dat het callcenterteam en het management in 2019 en later de waarde van het callcenter opnieuw zullen definiëren voor een organisatie. Sommige bedrijven zullen op zoek gaan naar de nieuwste tools en technieken waarmee ze een uitzonderlijke multikanaalsreis kunnen definiëren die eenvoudig in realtime kan worden aangepast; zonder de noodzaak om door de IT-afdeling te gaan.

 

Meer callcenters zullen overwegen om over te schakelen naar ‘cloud’:

Tegenwoordig hebben veel callcenters gewoon te maken met twee grote uitdagingen. Aan de ene kant zijn er steeds meer digitale interacties. En aan de andere kant is de klantervaring nu belangrijker dan ooit geworden voor succesvolle merkherkenning. Er zijn 88% van de professionals die geloven dat digitale trends binnenkort spraakcommunicatie inhalen. Als dit het geval is, zal de acceptatie van de cloud de komende jaren waarschijnlijk toenemen. Vrijwel alle callcenters zullen de voorkeur geven aan cloudgebaseerde callcenteroplossingen waar alles door een VoIP-provider in de cloud wordt gehost. Door dit te doen, kunnen de agents over meerdere kanalen beschikken en nog veel meer verbluffende functies om de bewerkingen soepel uit te voeren.

 

Gebruik van berichten-apps om een ​​efficiënte klantervaring te bieden:

De opkomst van nieuwe apps en sociale platforms wordt de populaire keuze in de callcentermarkt. WhatsApp is bijvoorbeeld het beste voorbeeld van een kanaal dat nu snel van de grond komt en een belangrijke behoefte aan betere klantenservice wordt. Dit zou het volgende jaar kunnen toenemen. Bedrijven die liever verschillende berichtenapps kiezen om de productiviteit te verbeteren en de services te verbeteren, kunnen zich gemakkelijk onderscheiden in de markt en een beter concurrentievoordeel behalen. Het gebruik van Facebook Messenger biedt bijvoorbeeld de grootste en meest uitgebreide ondersteuning aan bekende bedrijven over de hele wereld.

 

Gebruik van spraakanalyses zal toenemen:

Omdat er veel bedrijven zijn die de neiging hebben hun aandacht te richten op een betere klantreis, zullen er meer en meer bedrijven opduiken die op zoek zijn naar onbewerkte gegevens van hun telefoontjes met potentiële klanten; om de manieren te vinden om de klantervaring te verbeteren. Volgens het recente rapport zijn er bijna 80% van de consumenten die loyaler zijn aan hun bedrijf als ze uitzonderlijke klantenservice bieden. Volgens dit rapport kunnen callcenters dus investeren in spraakanalysesoftware, omdat deze technologie kan helpen bij het onthullen van recentelijk ingediende klachten en de veel voorkomende redenen waarom consumenten contact opnemen met uw bedrijf.

Call centers moeten meer investeren in de nieuwste tools en technologieën om hun productiviteit te verhogen en de merkherkenning te vergroten. Omdat deze technologieën veel voorkomende knelpunten kunnen verhelpen en u kunnen helpen bij complexe query’s.

https://www.speakup.nl/