IMPULSSELECT
Image default
Zakelijke dienstverlening

Waarom heb je een SEO-specialist nodig?

Je website is top, bezit uitstekende content en om nog naar over de media te spreken. Maar iets gaat er fout. Je website krijgt niet genoeg bezoekers om om te zetten in klanten. Maar toch krijg je niet genoeg bezoekers om te converteren in klanten. Een SEO-specialist kan je hierbij helpen. Maar wat is een SEO-specialist? In dit artikel lees je hier meer over. 

SEO-specialisten hebben diverse specialiteiten, werken voor uitenlopende branches en op verschillende manieren. De een werkt als freelancer of de ander juist voor een SEO-bureau. 

Één ding is zeker, een SEO-specialist zal je website beoordelen en vragen stellen. Wat zijn je doelstellingen? Wat is je doelgroep bezoekers? Ze hebben meerdere zaken nodig om een geschikte SEO-strategie te bedenken zodat jouw website hoger in de zoekresultatenpagina van Google terecht komt.

Zien SEO-specialisten onjuistheden op je site, dan zijn er meerdere opties mogelijk om de website te verbeteren. Zoals het herschrijven van je title tags, of de meer technische aspecten waardoor de crawlers van zoekmachines je content niet meer indexeren. Daarnaast is linkbuildingen een belangrijk onderdeel van hun aanbod, zodat je website hoger in de ranking komt.

Dat ze SEO-specialisten bovenstaande punten in de kneep hebben staat voorop, maar hoe vind je de beste specialist?

Hoeveel SEO-ervaring heeft hij/zij?

Het internet is booming en als gevolg daarvan is er een wildgroei ontstaan aan SEO-specialisten. Als bedrijf wil je hoog op de zoekresultatenpagina komen, omdat dat positief zal zijn voor de uiteindelijke inkomsten van je bedrijf. Iemand die begrijpt hoe je zo hoog mogelijk op de zoekresultaten pagina terecht komt is daarom een vereiste. Maar je wilt natuurlijk wel de SEO-specialist hebben die weet wat pagina rankings en domein sterkte inhoudt. 

Google heeft een toenemend aantal algoritme factoren die bepalen hoe hoog je website in de ranking komt. Iets wat vorig jaar nog werkte kan vandaag de dag juist averechts werken. Een goede SEO-specialist weet dit natuurlijk. Iemand met ervaring weet dat Google voortdurend aan veranderingen onderhevig is. Hij weet ook welke SEO-strategie werkt voor het ene bedrijf en juist niet voor de ander. De SEO-specialist moet de bekwaamheid hebben om dat te onderzoeken.

Ook moet een SEO-specialist weten wat nodig is voor meer zoekmachine verkeer. Een SEO-groentje zal eerder hetzelfde toepassen op alle sites, waardoor je naast geen effect hebt maar ook een geschade ranking krijgt.

Verschillende SEO-niveaus

Zoekmachine optimalisatie bestaat uit drie onderdelen:

  • Technisch-SEO

    •  Dit draait o.a.om de structuur van de website

  • On-page optimalisatie

    • Dit gaat o.a. over het correct gebruik van zoekwoorden en HTML-tags

  • Off-page optimalisatie

    •  Hierbij wordt o.a.gefocust op linkbuilding en domein sterkte.

Wil je een solide SEO-strategie bouwen, dan heb je ze alle drie nodig. Sommige zijn echter wel belangrijker dan de ander. Maar een capabele SEO-specialist weet welke voor jouw website het meest relevant is. 

Hij moet SEO-technisch bekwaam zijn als hij je website bekijkt. Dat wil zeggen hij/zij direct weet wat de technische beperkingen zijn van je website. Zodat deze kunnen worden opgelost. Krijgt Google bijvoorbeeld geen toegang tot de content op je website, dan is al je SEO moeite voor niks.

Verschillende SEO-tactieken

Er bestaat een verscheidenheid aan SEO-tactieken, hoe je deze moet implementeren en welke nou precies bij jouw bedrijf past. Deze tactieken veranderen met de dag. Het is dus zaak dat de SEO-specialist zich hiervan bewust is. 

Maar het kan zijn dat de SEO-specialist de verkeerde tactiek op jouw bedrijf toepast. Of helemaal geen ervaring heeft met de tactieken die geschikt zijn voor jouw bedrijf. 

Voordat je een SEO-specialist inhuurt, bekijk dan eerst zijn referenties. Bij welke bedrijven heeft hij/zij gewerkt? Had hij een positieve impact tijdens de samenwerking. Zo weet je zeker dat de SEO-specialist een match is voor je bedrijf.

Een top SEO-specialist zal weten hoe te werken met verschillende soorten mensen, of CEO’s, webontwikkelaars of marketeers. Ze willen ervoor zorgen dat je bedrijf succesvol is. Veel SEO-specialisten zijn verbonden aan een SEO-bureau, omdat ze op die manier met een grote snelheid en inzichten aan jouw website kunnen werken.

https://up.agency/

Gerelateerde artikelen

Een carrière switch maken

Aanpak selectie outplacementbureau

Besteedt je geld verstandig