IMPULSSELECT
Image default
Auto’s en Motoren

Paruzzi: dé winkel voor kleine en grote VW Classic parts

Ben je aan het sleutelen aan de benzinetank van je Kever, Kübel of Volkswagen bus T2? Op Paruzzi.com vind je alle onderdelen die je nodig hebt. We geven een paar voorbeelden:

-afdichting tussen tank en carrosserie;

-afsluitplug M26 x 1.5;

-benzinefilter verchroomd;

-benzinefilter voor carburateurmotoren;

-benzinefilter voor injectiemotoren.

Bij een injectiemotor komt brandstof door middel van inspuiting in het verbrandingsgedeelte terecht. Dit in tegenstelling tot een carburateurmotor waarbij sprake is van een luchtstroom. Voordeel van de carburateur is het lagere brandstofverbruik. De ontdekking van deze motor wordt toegeschreven aan Frederick William Lanchester. Deze man werkte voor de Engelse Forward Gas Engine Company toe hij in 1889 voor het eerst experimenteerde met brandstofinjectie. De eerste auto’s die met deze vernieuwende techniek werden uitgerust waren luxe wagens als de Mercedes-Benz 300. We hebben het dan over de jaren ’50 van de vorige eeuw. Toen in de jaren ’90 de Europese emissienorm in het leven werd geroepen, ging de ontwikkeling van de injectiemotor hard. Inmiddels beschikken de meeste auto’s over een motor met elektronische brandstofinjectie.  

Zoek je een vertrouwd adres voor een Kever motor te koop? Paruzzi is de shop die je zoekt. Ook als het om een benzinetank gaat trouwens. Een probleem dat vaak voorkomt, is een vies en verstopt brandstoffilter. Vaak zijn achterblijvende roestschilfers de oorzaak van dit ongemak. Een goede schoonmaakbeurt geeft resultaat, maar helaas is dat vaak niet van structurele aard. Metaal dat aangetast is, raakt namelijk snel weer vervuild. Om te voorkomen dat de motor te weinig brandstof krijgt, kun je regelmatig het filter vernieuwen. Maar misschien is het vervangen van de complete benzinetank een beter idee. Paruzzi verkoopt diverse modellen van zowel A- als B-kwaliteit. Onder meer van JP Group Classic Line, IGP, Empi, Igasa en Wolfsburgwest. Ben jij de eigenaar van een T25/T3 Bus met carburateur of dieselmotor 8.1985 en later? De tank met 48 mm vulopening van het eigen Paruzzi-label is geschikt. Bezitters van een T25/T3 Bus met carburateur of dieselmotor t/m 7.1985 raden we de benzinetank met 69 mm vulopening aan.

https://www.paruzzi.com/nl