In contact komen met je doelgroep

Tegenwoordig worden er zoveel manieren uitgevonden om zo snel mogelijk in contact te komen met je klanten of doelgroepen. Er zijn al veel technische snufjes in de omloop waar je door middel van een mobiele telefoon acties kan ondernemen. Neem bijvoorbeeld de QR codes op producten. Doordat je deze codes met een app op je telefoon scant, kom je op de website van een bedrijf terecht. Bij een pannenkoekmix wordt er na het scannen van de QR code bijvoorbeeld een recept weergeven. Met een QR code kan er ook een directe link naar een winactie worden gestuurd. Deze laatste wordt het meest gebruikt omdat bedrijven willen dat consumenten dit niet gaan vergeten en gelijk actie kunnen ondernemen. Wat heb je aan een winactie, als er niemand meedoet? 

Wil je zelf een QR code maken voor persoonlijk gebruik? Dat kan! Met een QR code printer van KBA metronic kan je dit geheel zelf uitprinten. Ook zijn er simpele QR-code generators waar je online een eenvoudige QR code kan creëren voor bijvoorbeeld een schoolopdracht. Met deze generators kan je zelf kiezen naar welke URL de code linkt en kan je zelfs helemaal pimpen naar jouw smaak.  

Een QR code is dus een goede manier voor communicatie. Naast de bovenstaande voorbeelden kan je de bezoeker ook iets laten downloaden, iets laten liken en je inschrijven. Het is dus heel breed en je kan er van alles mee doen. Helaas zijn de QR codes tegenwoordig iet wat weggevaagd terwijl het wel een goede technologische uitvinding was. Veel consumenten hebben eenmaal geen app op hun mobiele telefoon die de QR code kan scannen en consumenten willen ook vrij weinig moeite doen om deze te gaan downloaden. De QR code is één voorbeeld om in contact te komen met je doelgroep, maar er zijn er nog veel meer! 

http://www.kba-metronic.com/