Meer leads genereren met je website

Wanneer je een webshop hebt zul je na verloop van tijd ook in aanraking komen met allerlei marketingtermen. Een voorbeeld van zo’n term is conversie. Conversie betekent omzetting en bij conversie optimalisatie kan het gaan om diverse zaken. Waar het eigenlijk om gaat is dat de bezoeker iets heeft uitgevoerd wat jij wil dat de bezoeker zou moeten uitvoeren. Bij een webshop zal het gaan om het kopen van een product, maar het kan ook gaan om het invullen van een offerte formulier of het downloaden van een document.

Het begrip conversie heeft dus een brede definitie.  Meestal gaat men de conversie optimalisatie van een bepaald aantal pagina’s. Dit worden zogenaamde landingspagina’s genoemd. Bezoekers kunnen via een link of via een zoekmachine rechtstreeks op deze pagina terecht komen. Als de conversie van een bepaalde pagina moet worden verhoogd, zal men de pagina gaan verbeteren en kijken wat er allemaal moet worden aangepast of worden toegevoegd om zo meer leads te genereren. Verhogen van conversie is in elk geval vakwerk, want er komen vaak allerlei trucjes bij kijken. Als je een webshop hebt is het handig om hier een expert voor in te schakelen. Dan weet je zeker dat deze job goed wordt uitgevoerd.

http://www.online-marketingmachine.nl/seo/online-leads