IMPULSSELECT
Image default
Bedrijven

De verschillende audiovisuele middelen

Audiovisuele middelen zijn nog nooit zo in opkomst geweest als de laatste jaren. We raken steeds meer gewend aan beelden en geluid via allerlei kanalen. Zelfs de huidige jonge generatie krijgt er op de lagere school al mee te maken. Hier is het digibord (het digitale schoolbord) al bijna overal ingeburgerd. Kinderen werken hier ook al op computers en veel van hen heeft al een mobiele telefoon. Toch zit er een gehele nieuwe techniek achter al deze apparatuur. En omdat deze steeds geavanceerder wordt, is het raadzaam audiovisuele middelen aan te schaffen bij een specialist. Zo wordt u altijd goed geholpen als er calamiteiten zijn.

Audio apparatuur

Onder audio apparatuur verstaan we apparatuur waarmee ons gehoor wordt aangesproken. De meeste apparatuur spreekt zowel ons gehoor als ons zicht aan. Bij een omroepinstallatie is dit bijvoorbeeld niet het geval. Omroepsystemen worden vooral gebruikt op sportvelden, in scholen en in grote winkelketens. Geluidsapparatuur wordt gebruikt bij concerten, feesten en bijvoorbeeld presentaties.

Audiovisuele apparatuur

Apparatuur die uitsluitend ons zicht prikkelt, is nauwelijks meer in gebruik. Als we bijvoorbeeld denken aan videowalls, enorme schermen van meters bij meters waarop beeld te zien is, dan komt het nog weleens voor dat hierbij geen geluid wordt gepresenteerd. Bijvoorbeeld de schermen langs snelwegen. Maar meestal is er dus de combinatie geluid/beeld die wij kennen. Een digibord is zo’n voorbeeld. Maar ook bijvoorbeeld narrow casting. Narrow casting is enorm in opkomst. Het zijn eigenlijk beelden (video’s met geluid) die je zelf maakt, maar afspeelt waar jouw klanten of cliënten het meest zijn. Wij kennen allemaal dit middel zonder dat we ons dat realiseren. Zo kijken wij bijvoorbeeld naar beeldschermen in wachtkamers van ziekenhuizen naar uitzendingen die speciaal gemaakt zijn voor de bezoekers. Dat kan gaan over een specialisme, openingstijden of een nieuwe activiteit.